..:WELCOME TO MY PAGE:..

Recenzia-BLACK OPS

Call of Duty: Black Ops - Recenzia
Napísal Marťas  |  Streda, 10 November 2010

Upozornenie: Recenzia je subjektívnym názorom autora a nemusí sa zhodovať s vašim názorom.

Áno, už je to tu opäť. Najúspešnejšia a najpredávanejšia séria sa po roku opäť vracia na scénu, zatiaľ čo iné tituly od strachu len ustupujú do úzadia. Za novým Call of Duty s podtitulom Black Ops stojí opäť štúdio Treyarch, ktorých počiny so značkou Call of Duty boli doteraz vždy slabšie. Dôležitým faktom však je, že už aj Treyarch uložil k ľadu vyčerpanú tému 2.svetovej vojny a získal tak šancu vytvoriť niečo lepšie.

Konečne dostal priestor príbeh

Už v prvých minútach sa hlavný protagonista hry Alex Mason nachádza v nie príliš závideniu hodnej situácii – kruté vypočúvanie . Za každú nesprávnu odpoveď dostáva elektrošoky. Netuší prečo je držaný a prečo sa ho stále vypytujú na čísla. Čo toto všetko znamená postupne zistíte v 15 misiách počas 8-9 hodinovej kampani. Viac z príbehu už neprezradím, pretože príbeh je tým najlepším, aký sme mohli v Call of Duty vidieť doteraz. Nejde ani tak o to, že zaručuje obrovskú variabilitu prostredia, ale že na rozdiel od Modern Warfare 2 viac drží pohromade a vždy viete za koho hráte a prečo to robíte. Okrem Masona sa dostanete aj do role ďalších postáv, ktoré sa s Masonom poznajú a hlavne už nie sú nemými postavami, ale komentujú aktuálnu situáciu a tak sa do nich veľmi rýchlo vžijete.

Treyarch to vie

Hra nesklamala ani po hernej stránke, ba o to viac je príjemným prekvapeným, že sa to podarilo práve Treyarchu. Tento krát vývojári si zobrali k srdcu každý detail hry a dovolím si tvrdiť, že všetko využili o triedu lepšie, než Infinity Ward. Hra je od samého začiatku veľmi chytľavá a vy si veľakrát poviete, že prejdem ešte jednu misiu a hotovo, no vy pokračujete stále ďalej, pretože hra vám ponúka stále niečo nové a na všetky vaše otázky postupne dostanete odpoveď. Toto všetko dostanete a budete mať pritom pocit ako pri sledovaní vysoko rozpočtového hollywodského filmu, ale musíte sa zmieriť s tým, že cesta je vždy len jedna. Je jedno či sedíte vo vrtuľníku alebo na motorke. Cesta je pevne daná scenáristom a hra od vás nikdy nebude žiadať nič komplikované a všetko skončí vždy v správnej chvíli, aby to už nezačalo nudiť a vám zostane v pamäti ten skvelý pocit ako bola na chvíľu príjemne okorenená hrateľnosť. Ovládanie funguje dokonale ako ruka v ruke.

Ak ste hrali aspoň jeden z predchádzajúcich dielov tak zistíte, že všetko zostalo pri starom, no musím zdôrazniť, že do hry sa vrátilo vykláňanie z poza rohu, ktoré si v Modern Warfare 2 vzalo dovolenku. Čo sa týka zbraňového arzenálu tak poteší ich obrovský výber a je ich radosť používať, pretože si tu nik s ničím nebral servítky a tak sa pripravte na poriadnu dávku brutality. Mrzelo ma, že ku kuši som sa dostal len občas, ale o to viac som si jej používanie užil – predsa len vystrelený projektil s výbušninou sa nevidí každý deň. V sérii je už samozrejmosťou, že si zastrieľate z nejakého dopravného prostriedku(ktorý je buď po vašou kontrolou alebo nie), no deštrukcia okolia nie je vysoká až na pár výnimiek. Veľmi často býva AI v hre považovaná za tupú, ale tu treba brať ohľad na to, že hra má svoje pravidlá a tak vaši protivníci vždy pribehnú na dopredu určené miesto a snažia sa vás zlikvidovať. To však neznamená, že sú stále na tom istom mieste, ako náhle sú na určenom mieste tak sa snažia konať svojvoľne a viackrát sa mi stalo, že som opustil daný kryt tak automaticky na to zareagovala nepriateľská AI a dala mi na zadok a nezabúdajme ani na, že slabšiu AI prevyšuje kvantita protivníkov.

Technická stránka hry

Zvuková stránka je dôležitou súčasťou vojnových hier podobne ako hudobná časť. Zvuky zbraní či už aj len zvuk prebíjania je lahôdkou pre uši a znie to vierohodnejšie ako v Modern Warfare 2. Activision siahol hlboko do peňaženky a tak v hre budete počuť známe mená. Hlavného hrdinu nadaboval Sam Worthington, Hudsona - Ed Harris a Viktora Reznova Gary Oldman. Nešetrilo sa ani na licencovaných songoch a tak vo Vietname si vypočujete Rolling Stones - Sympathy For the Devil.

Po vizuálnej stránke je hra na výbornej úrovni a to beží už na štyri roky starom engine. Detaily postáv a ich mimika sú na vysokej úrovni a textúry takisto a budete z hry cítiť, že tvorcovia sa dôkladne venovali každej úrovni. Na žiadne závažne nedostatky nenarazíte už len preto, že hra vás neustále ženie dopredu a vy ani nebudete mať čas si to poriadne prehliadnuť. Toto všetko si však vyžiadalo svoju daň v podobe vyšších HW nárokov a sem tam narazíte na nepríjemne lagy, ale nejedná sa o nič závažné – hra zaťažuje hlavne procesor.

Záver

Po dohraní kampane tu je pre hráčov nachystaný multiplayer a Zombie mód známy už z World At War a že sa hra stane najhrávanejšou v multiplayeri o tom snáď nikto nepochybuje a vrátili sa späť aj dedikované servery. Vývojárske štúdio Treyarch si konečne napravilo svoju povesť a konečne sme sa aj od nich dočkali toho pravého pokračovania. Vyvarovali sa chýb z predchádzajúcich projektov a minimalizovali nudné časti hry a pridali niekoľko menších noviniek. Zatiaľ čo Modern Warfare 2 vyzerala ako keby bola orezaná o ďalšie úrovne tak Black Ops pôsobí ako príjemný celok už len z väčšej dôraznosti na príbeh a ukázalo sa, že k druhej svetovej sa neoplatí už vracať. Kulisa 2.svetovej vojny bola pre Treyarch prekliatym a teraz sa konečne ukázalo smerovanie k lepším zajtrajškom. Call of Duty opäť zasadilo tvrdý úder konkurencii, tento krát v podobe reštartovaného Medal of Honor.

9,5/10